Skip to main content

Guide Dataverse | Gérer les Données de la recherche

UMR MOISA (CIRAD-Centre de coopération internationale en recherche agronomique pour le développement)
Share Dataverse

Share this dataverse on your favorite social media networks.

MOISA : Marché, Organisation, Institutions et Stratégie d'Acteurs

L'UMR MOISA (CIRAD - CIHEAM - INRA - SUPAGRO) s'intéresse aux problématiques liées aux stratégies d'acteurs, qu'ils soient privés ou publics, individuels (consommateurs) ou collectifs (groupes sociaux de production marchande ou non marchande), à leur mode d'organisation interne (entreprises) ou externe (coordinations verticales et horizontales), au fonctionnement des institutions (marchés, régulations), appliquées aux systèmes agricoles agro-alimentaires et ruraux en zones méditerranéennes et tropicales.
Featured Dataverses

In order to use this feature you must have at least one published dataverse.

Publish Dataverse

Are you sure you want to publish your dataverse? Once you do so it must remain published.

Publish Dataverse

This dataverse cannot be published because the dataverse it is in has not been published.

Delete Dataverse

Are you sure you want to delete your dataverse? You cannot undelete this dataverse.

Find Advanced Search

1 to 2 of 2 Results
Jun 26, 2018
Gaillard, Cédric; Dury,Sandrine; Bosc, Pierre-Marie, 2017, "Exploration des liens entre agriculture et sécurité alimentaire : Une enquête auprès des femmes du gouvernorat de Sidi-Bouzid, en Tunisie centrale", doi:10.18167/DVN1/LWT7BG, CIRAD Dataverse, V3
Enquête réalisée en zone rurale du Centre-est de la Tunisie auprès des femmes, des chefs de ménages et des exploitations agricole.
Jun 20, 2017
DAVID-BENZ, Hélène; ANDRIANDRALAMBO, Norontsoa; SOANJARA, Helgina, 2017, "Survey data : access to market information and marketing strategies of rice farmers in Madagascar", doi:10.18167/DVN1/WJRDTG, CIRAD Dataverse, V1
Socio -economic surveys on rice farms. Focused on (i) structural characteristics of farms, (ii) marketing strategies and constraints, (iii) access to information, and (iv) farmers’ perceptions and expectations towards market information systems
Add Data

You need to Log In to create a dataverse or add a dataset.

Link Dataverse
Reset Modifications

Are you sure you want to reset the selected metadata fields? If you do this, any customizations (hidden, required, optional) you have done will no longer appear.

Contact CIRAD Dataverse Support

CIRAD Dataverse Support

Please fill this out to prove you are not a robot.

+ =
Send Message